Vakantie Rijs

20 juli 2016 - Rijs, Nederland

20 juli 2016

Deze morgen hebben de gasten het rustig aangedaan. Lekker op het terras gezeten en genoten van het mooie weer. Alleen Ben en José zijn er met de Duo fiets op uit getrokken, José heeft enorm genoten van deze fietstocht en van het terras op het Mirnser klif, van hier uit heb je een prachtig gezicht over het IJsselmeer. Hier zijn veel kit surfers actief en is er van alles te zien. Er is daar ook een strandje.

Het is al snel lunchtijd, de lunch is een half uur vervroegd met het oog op het middagprogramma anders is er niet genoeg tijd om het Nationaal Vlechtmuseum te bezoeken wat helemaal in Noordwolde is. Het Vlechtmuseum is gevestigd in de voormalige Rietvlechtschool van Noordwolde. Dit is de enige Rietvlechtschool die ooit in Nederland bestaan heeft. Wij zijn verdeeld over 3 groepjes met een gids door het museum gegaan. Het was goed dat er een gids mee is gegaan want zo kom je toch wat meer te weten als dat je alleen door het museum moet gaan. In het museum wordt onder meer getoond wat het vlechtwerk voor betekenis heeft gehad voor onze streek. Het nationaal vlechtmuseum geeft je een heel aardige kijk op de vlechterij in de vorige eeuw. Vlechten met wilgentenen, pitriet, rotan en nog andere materialen. Zoals manden, stoelen, wiegen en nog veel meer.

Om half zes zijn we weer terug in hotel waar we gelijk aan het diner zijn gegaan. Na het diner is Ben gaan fietsen met Marie de Beijer. Het is een enorm succes de duo fiets. De andere gasten zijn nog gaan genieten op het terras, het is nog heerlijk buiten. Maar zo langzamerhand komen ze toch naar binnen druppelen om een kaartje te leggen.
We genieten hier met volle teugen.