Vakantie IJsselvliedt

17 augustus 2018 - Wezep, Nederland

17 augustus

In de morgen vermaakten de gasten zich met jeu de boule, spelletjes, lekker op het terras zitten, er op uit met de fiets en duo fiets en niet te vergeten met de scootmobiel.

Na de lunch zijn we op weg gegaan naar Urk, de bus stopte bij de haven want de touringcars mogen Urk niet meer in. Volgens de chauffeur was het maar een klein eindje lopen  (ja, ja als je jong bent en gezonde benen hebt) naar het museum. We hadden 2 rolstoelen meegenomen wat dus duidelijk te weinig was, maar gelukkig was er in het museum nog een rolstoel. En zo waren we toch nog allemaal bij het museum aangekomen. Daar werden we ontvangen met koffie en een Urker dikkertje. Na de koffie was er een uitleg over de geschiedenis van Urk, met mooie beelden. Uiteindelijk zakte de negatieve ervaring van de vermoeide tocht naar het museum en gingen we ook nog even het museum bekijken. Met dank aan de directeur van het museum, wat in 10 jaar niet meer was

voorgekomen, gebeurde nu, de touringcar kwam naar het museum. Waar we voor de deur in konden stappen. We hadden dan ook heel wat bekijks, mening voordeur ging open om te zien wat er gaande was. Op tijd voor het avondeten kwamen we aan in het hotel. Daar stond het voorgerecht al op ons te wachten, champignons in een jasje op een bedje van sla, hierna konden we kiezen uit een kipfilet gewikkeld in spek, een vispotje, spinaziestamppot, gebakken aardappelen, gemengde groente en sla.

Hierna werden de koffers gepakt en werden er nog even spelletjes gedaan. En zo was de laatste dag alweer een feit. Nog 1 nachtje en dan is de vakantie voorbij.